Jídlo 22. září 2017

Těstoviny zdravě a s minimem kalorií? Jde to!

redakce 4 min 420 přečtení

Milujete těstoviny, ale tušíte, že nejsou právě nejvhodnější potravinou pro vaši dietu? Vyzkoušejte některou z alternativ. Budete příjemně překvapeni!

Špagety z cuket



Cuketa je ideální surovinou pro výrobu zdravých těstovin – má velmi nízkou energetickou hodnotu, protože obsahuje kolem 91 % vody, malé množství vlákniny a pouhé 4 % sacharidů. Navíc je bohatá na karoten a minerální látky.


Z cukety můžete poměrně snadno vykouzlit tenoučké špagety. Například pomocí přístroje, na který se doptáte pod názvem spiralizér. Alternativou je speciální škrabka na zeleninové proužky, kterou seženete v domácích potřebách. V případě, že neseženete ani jedno, poradíte si i s klasickou škrabkou na brambory. A jak na to? Cuketu omyjete, oloupete a na spiralizéru nebo škrabkou si vytvoříte cuketové „špagety“ nebo „tagliatelle“. Těstoviny trochu osolte, přidejte kapku olivového oleje a poté v míse lehce promíchejte rukama. Smíchat je můžete například s pestem nebo zeleninou. Cuketové špagety není třeba tepelně upravovat, ale pokud nejste absolutním fanouškem raw, můžete cuketové špagety povařit v hrnci, nebo osmahnout na pánvi. Povařené jsou měkčí, na pánvi se připraví rychleji.


Špagety zdravě. Jak? Konjak!



Rostlina zvaná Zmijovec neboli Konjak způsobila doslova boom ve zdravé výživě. Kořen této rostliny, která má původ v Asii, se usuší a umele na mouku, z které se vyrábějí zeleninové těstoviny různých tvarů a velikostí – fantazii se meze nekladou. Můžete z nich udělat nejen špagety, ale například i rýži. Hotové přílohy z Konjaku u nás seženete na doptání v bio obchodech. Jsou vhodné pro vegany, vegetariány, ale i celiaky.


A jak je to s kaloriemi? 100 gramová porce má pouze 12 kalorií, navíc obsahuje glukomanan bohatý na vlákninu, díky kterému budete mít dlouho pocit sytosti.


Další věcí, kterou si vás Konjak získá, je super rychlá příprava. Hotové přílohy stačí pouze vyndat z nálevu, pořádně propláchnout horkou vodou, smíchat s oblíbenými surovinami a můžete nosit na stůl.

Nepotřebujete hubnout, ale chcete žít zdravěji? Zkuste pohanku



Pohanka je ideální surovinou pro přípravu bezvaječných bezlepkových těstovin, které jsou zdravou alternativou těstovin pšeničných. Pohanka je bohatá na minerální látky. Obsahuje zinek, mangan, selen, vitamíny B1 a B2, C a E. Zároveň je zdrojem nenasycených mastných kyselin. Dále obsahuje rutin – látku, která podporuje pružnost žil. Při dietě dbejte na množství pohankových těstovin na talíři, přestože jsou pro naše tělo zdravější, 100 g pohankových těstovin zasyrova obsahuje zhruba 60 g sacharidů.

Pohankové těstoviny jsou běžně dostupné v bio obchodech (např. Countrylife) a obchodech se zdravou výživou, seženete je i přes online obchod rohlik.cz.

Související