Jídlo 11. května 2018

Polévka z pečeného česneku

redakce 6 min 1784 přečtení

Pokud jste ještě neobjevili kouzlo pečeného česneku, zbystřete. Touto přípravou ztratí méně oblíbenou štiplavost i zápach. Spousty prospěšných látek si však ponechá.

Česnek je přirozeným antibiotikem, dokáže zničit střevní bakterie i plísně. Zároveň v krevním oběhu podporuje látkovou přeměnu a omlazuje Blahodárný je na udržení optimálního krevního tlaku, posiluje srdce i plíce. Právě pro tyto zdravotní bonusy jsme vybrali recept s česnekem v hlavní roli. Inspiraci jsme přinesli ze Zdravé kuchařky Jana Charouze, která nabízí recepty vytvořené na základě zkušeností se změnou životního stylu a způsobu stravování pomocí komplexního výživového programu Cambridge Weight Plan.

Než se pustíme na přípravu polévky, nachystejte si potřebné suroviny, pečený česnek a vývar. Pak už totiž bude hotovo raz dva.

Pečený česnek je základ, vybírejte proto jen kvalitní a opravdu čerstvý. Doporučujeme opéct najednou klidně celý pekáč česnekových palic. Kromě toho, že část využijete právě na přípravu polévky, zbytkem můžete perfektně dochutit omáčky, pomazánky, saláty nebo zeleninové přílohy. 

Postup je velmi snadný. Z každé palicie česneku sloupeme vrchní vrstvu a seřízneme ostrým nožem na vrchní straně tak, aby byly částečně odhaleny jednotlivé stroužky. Půjdou pak velmi snadno vyloupat. Přeskládejte ho na pečící papír a lehce pokapejte olivovým olejem. Klidně můžete přiložit i snítku tymiánu pro pestřejší chuť. Následně pečte na 170 stupňů přibližně 45 minut. Jakmile bude česnek krásně zlatý a měkký, máte hotovo.

Poctivou polévku neuděláte bez poctivého vývaru. Naštěstí i ten je víceméně bez práce. Přesto vás odmění neskonalou chutí. Stačí do hrnce s vodou naskládat maso a kosti, případně jen zeleninu, a pomalu táhnout na mírném ohřevu alespoň dvě hodiny.

Časová náročnost: 20 minut

Počet porcí: 4

Výživové hodnoty na 1 porci: 191,2 kcal, bílkoviny 10,8 g, sacharidy 39,2 g, tuky 2,7 g, vláknina 1,6 g

Ingredience

  • 4 palice pečeného česneku
  • 4 lžíce olivového oleje
  • 1 cibule

  • 400 ml polotučného mléka

  • 400 ml kuřecího nebo zeleninového vývaru
  • čerstvý tymián
  • sůl a
 pepř

Jak na to?

  1. Začněte tím, že z pečeného česneku vyloupete jednotlivé stroužky a několik jich dáte stranou na finální dekoraci.
  2. V hrnci na olivovém oleji orestujte jemně nakrájenou cibuli do zlatova a následně přidejte přibližně jednu palici česneku na porci.
  3. Přilijte vývar a snítku otrhaného čerstvého tymiánu.
  4. Jakmile základ projde varem, rozmixujte pomocí tyčového mixéru polévku do jemné konzistence a postupně do ní přimíchejte mléko.
  5. Tip: Jemnější chuť získáte, pokud přidáte kousek vařené brambory.
  6. Servírovanou polévku odekorujte celými paličkami pečeného česneku.
     

Užijte si svou vydatnou porci zdraví. Dobrou chuť.

Související