Jídlo 8. ledna 2018

Chia pudink - super pudink

redakce 7 min 1811 přečtení

S chia semínky, která patří mezi superfood, můžete vyčarovat leccos. V pomyslné hitparádě však s přehledem vede chia pudink. Řekneme vám, co o něm víte i nevíte, i jak ho připravit.

Příprava chia pudinku je velmi rychlá a jednoduchá a dá se ochutit a nazdobit na sto a jeden způsobů. Pokud chcete návštěvu ohromit zdravým a skvěle vypadajícím dezertem, jehož příprava vám nezabere celé odpoledne, je chia pudink to pravé.

Ale pozor, i u chia semínek platí staré známé pravidlo všeho s mírou. Nejsou vhodná pro ty, kteří mají nízký tlak. Chia semínka totiž tlak ještě snižují a citlivým osobám tak mohou způsobit ne zrovna příjemné stavy.

Tajemný doping superběžců

Lidé z indiánského kmene tarahumarů jsou známí neuvěřitelnou vytrvalostí při běhu. Jsou schopni uběhnout velké vzdálenosti v náročném terénu a nestačili by jim ani dnešní trénovaní sportovci, kteří mají za zády celý tým fyzioterapeutů, trenérů a výživových poradců. V čem tkví záhada jejich vytrvalosti? Před během i při něm konzumují nápoj zvaný chia fresca – tedy několik chia semínek ve slazené vodě s citronem. Právě chia semínka jsou zdrojem energie, díky které člověk vydrží leccos.

Pokud vás zajímá více o chia a záhadných indiánských běžcích, pořiďte si knihu Zrozeni k běhu od Christopera McDougala, která je mezinárodním bestsellerem a díky které jsou chia semínka dnes tak populární.

Pozor na chia, může nabudit víc, než byste chtěli

Nejste-li zrovna maratonský běžec a namísto sportovního výkonu vás čeká celodenní sezení v kanceláři za počítačem, chia pudink rozhodně není vhodný dezert po obědě. Ano, nabudí vás, dokonce několikanásobně více než káva nebo energetický nápoj, ale může se vám přihodit, že bude příčinou nespavosti.

Svěží chia pudink pro výkon

Pokud vás čeká náročný den a chcete ho zvládnout plní energie, dejte si klasický chia pudink hned ráno, připravit ho můžete následujícím způsobem:

Náročnost: snadná

Doba přípravy: 30 min

Doba na uležení: minimálně hodinu, nejlépe přes noc

Počet porcí: 4

Výživové hodnoty na 1 porci: 122, 3 Kcal, 3, 9 g bílkoviny, 6, 7 g tuky, 11, 6 sacharidy

Ingredience

  • 400 ml kokosového mléka
  • 200 ml vody
  • 1 lžička sladidla Erylite
  • 1 lžička vanilkových semínek z vanilkového lusku
  • 20 g hořké, alespoň 70% čokolády, nasekané na malé kousky / nastrouhané na hoblinky
  • 50 g semínek chia (dostupné v biopotravinách, drogeriích dm nebo některých supermarketech)
  • 200 g borůvek, ostružin a rybízu

Jak na to?

  1. Kokosové mléko a 200 ml vody smíchejte spolu se sladidlem Erylite, vanilkou a nasekanou čokoládou ve větší míse
  2. Míchejte metličkou, dokud se sladidlo nerozpustí
  3. Přidejte chia semínka a znovu promíchejte
  4. Nechte cca 20 minut nabobtnat
  5. Poté přimíchejte do pudinku rybíz, ostružiny nebo jiné ovoce
  6. Posypte hoblinkami čokolády, případně ozdobte lístkem máty či meduňky a dejte do lednice vychladit nejlépe přes noc

Dobrou chuť!

Související